
Studia te są skierowana do osób, które chcą podnieść kwalifikacje i zdobyć nowe umiejętności z zakresu stylizacji sylwetki i wizażu.
Kończąc studia absolwent będzie potrafił właściwie wykonać analizę kolorystyczną, wykonać profesjonalny makijaż, udzielać porad w zakresie stylizacji sylwetki.
Studia te skierowane są do absolwentów wszystkich kierunków studiów I bądź II go stopnia, zainteresowanych poszerzeniem wiedzy i umiejętności w zakresie stylizacji sylwetki i wizażu.
Nr |
NAZWA PRZEDMIOTU |
Suma |
Rozkład godzin zajęć |
|||
I semestr |
II semestr |
|||||
w |
ć |
w |
ć |
|||
1 |
Dermatologia i alergologia |
20 |
20 |
|||
2 |
Chemia kosmetyków kolorowych |
30 |
15 |
15 |
||
3 |
Estetyka |
15 |
15 |
|||
4 |
Komunikacja i autoprezyntacja |
40 |
15 |
25 |
||
5 |
Kosmetyka podstawowa |
30 |
5 |
25 |
||
6 |
Stylizacja |
20 |
20 |
|||
7 |
Podstawy fotografii |
10 |
10 |
|||
8 |
Wizaż i charakteryzacja |
95 |
5 |
45 |
45 |
|
RAZEM GODZIN |
260 |
60 |
85 |
15 |
100 |
Czas trwania studiów: 2 semestry – 260 godzin.
Studia obejmują 260 godzin zajęć realizowanych w trybie wieczorowym. Wykłady stanowią 75 h, natomiast ćwiczenia 185· h.
infekcyjne choroby skóry - bakteryjne, wirusowe i grzybicze ** choroby łojotokowe skóry ** łuszczyca ** skórne zmiany barwnikowe ** choroby skóry o podłożu autoimmunologicznym i dermatozy ** alergiczne choroby skóry ** wyprysk kontaktowy – diagnostyka postępowanie ** alergia na kosmetyki i preparaty stosowane w kosmetologii** związki uczulające zawarte w kosmetykach
kosmetyczna chemia nieorganiczna ** pierwiastki w kosmetyce ** zastosowanie ekstraktów owocowych w preparatach kosmetycznych ** substancje tłuszczowe pochodzenia syntetycznego i roślinnego ** silikony, poliole ** substancje pomocnicze, środki konserwujące, przeciwutleniacze, interakcje ** kosmetyki kolorowe – wytwarzanie.
estetyka jako nauka o poznaniu zmysłowym ** sytuacja estetyczna ** wartości artystyczne i wartości estetyczne ** estetyka, antyestetyka, anestetyka ** estetyzacja jako cecha współczesnej kultury (estetyzacja codzienności, estetyzacja podmiotów, homo aestheticus, estetyzacja głęboka) ** piękno jako wartość estetyczna, kryteria piękna w estetyce ** wielka Teoria Piękna ** harmonia i symetria ** ogólne pojęcie urody oraz urody człowieka współczesnego ** kulturowa i historyczna zmienność kanonu urody ** brzydota jako wartość estetyczna, kryteria brzydoty w sztuce, historia brzydoty.
komunikowanie w przedsiębiorstwie, komunikacja pozioma i pionowa ** metody i techniki wpływu społecznego, sposoby budowania pozytywnego długofalowego dialogu interpersonalnego, komunikacja niewerbalna, umiejętność aktywnego słuchania ** proces negocjacji ** komunikacja z klientem ** neurolingwistyczne programowanie ** zarządzanie wizerunkiem gabinetu kosmetycznego, kompetencje społeczne, style rozwiązywania konfliktów, umiejętność zadawania pytań, rozróżnianie komunikatów perswazyjnych, manipulacyjnych, propagandowych, reklama, autoprezentacja ** warsztaty z zakresu komunikowania niewerbalnego i negocjowania ** rozwiązywanie konfliktów – studium przypadku ** negocjacje w pracy – studium przypadku ** autoprezentacja – praca z kamerą
metody diagnostyczne oceny cery wykorzystywane w kosmetologii ** ocena właściwości biomechanicznych skóry, nawilżenia, pH i innych parametrów naskórka, skóry właściwej i tkanki podskórnej ** starzenie się skóry wewnątrzpochodne i zewnątrzpochodne, zmiany zachodzące w poszczególnych warstwach skóry (naskórek, skóra właściwa i tkanka podskórna) w przebiegu procesu starzenia ** rodzaje cer i podstawowe zasady pielęgnacji skóry ** metody rozpoznawania różnych rodzajów cer, typy cer, podział cer ze względu na wiek. ** demakijaż twarzy, szyi i dekoltu ** zabiegi kosmetyczne dla różnych typów cer (normalna, tłusta, mieszana, dojrzała) ** pielęgnacja oprawy oczu – zabiegi gabinetowe ** defekty skóry wokół oczu ** regulacja łuków brwiowych ** farbowanie brwi i rzęs ** kosmetyki do pielęgnacji skóry wokół oczu ** masaż okolicy oczu ** masaż kosmetyczny twarzy, szyi i dekoltu – różne techniki ** wskazania i przeciwwskazania do zabiegu.
czynniki i „narzędzia”, które należy uwzględnić przy kreowaniu wizerunku ** typy sylwetek, linie ciała a ubiór ** rola makijażu i fryzury ** stylizacja sylwetki kobiecej i męskiej ** analiza kolorystyczna ** zasady kompozycji stroju ** warsztaty własnej aranżacji strojów.
podstawowe pojęcia i techniki fotograficzne ** kształtowanie obrazu fotograficznego ** ustalanie kadru ** rodzaje ostrości, głębia ostrości a odległość hiperfokalna ** aspekty kształtowania obrazu ** zakresy sterowania w fotografii ** odwzorowanie obiektu ** światło w fotografii: funkcje światła (funkcje cienia), barwa światła, kontrast oświetlenia, kierunek, jasność, światło bezpośrednie, przefiltrowane ** barwa w fotografii (czym jest barwa): absorpcja, skład barw, metody mieszania barw, istota percepcji barwnej, psychologiczne oddziaływanie barwy ** temperatura barwy światła ** zajęcia praktyczne oparte na wykorzystaniu światła zastanego ze wspomaganiem światła błyskowego, płaszczyznami i modyfikatorami światła dziennego.
analiza kolorystyczna ** teoria światłocienia, modelowanie, rodzaje makijażu - charakterystyka ** charakteryzacja jako nadawanie cech wieku i osobowości kreowanej postaci; charakteryzacja na potrzeby klienta ** specyfika pracy wizażysty; stanowisko pracy, akcesoria, kosmetyki ** kształty twarzy i jej elementy – określanie typów, proporcje, symetria ** techniki korekcyjne, światłocień, złudzenia optyczne ** sposoby utrwalania makijażu- właściwa aplikacja i wskazane kosmetyki ** makijaż oczu w zależności od budowy ** techniki makijażu oczu ** makijaż ekspresowy - minimum czasu maksimum efektu ** makijaż dzienny (w tym dzienny służbowy) ** makijaż wieczorowy ** makijaż fantazyjny ** makijaż ślubny i fotograficzny ** makijaż mężczyzn ** makijaż kobiety dojrzałej ** makijaż do fotografii i TV ** makijaż na potrzeby sesji zdjęciowych, makijaż na wybieg i scenę ** makijaż kamuflujący ** makijaż stylizowany ** charakteryzacja
KIERUNEK |
LICZBA |
CZESNE |
CZESNE |
WPISOWE |
Stylizacja i wizaż |
2 |
3300 zł |
700 zł |
0 zł |
w postaci dwóch wpłat semestralnych wnoszonych jednokrotnie w semestrze, za każdy semestr z góry, odpowiednio do 10 października (za I semestr z góry) oraz do 10 marca (za II semestr z góry) - decyduje data zaksięgowania wpłaty na koncie Uczelni,
w postaci dziesięciu miesięcznych wpłat, które należy wnosić każdorazowo do 10 dnia miesiąca z góry w okresie: za I semestr od października do lutego (5 wpłat), za drugi semestr od marca do lipca (5 wpłat) - decyduje data zaksięgowania wpłaty na koncie Uczelni.
Wysokość semestralnego czesnego jest niższa o około 5% od sumy płatności czesnego w trybie miesięcznym.
Wysokość miesięcznej raty jest wartością średnią uwzględniającą koszt nauki w skali całego roku. Wysokość tej raty jest niezależna od ilości zajęć odbywających się w danym miesiącu.
Ważne informacje dotyczące sposobu dokonywania wpłat czesnego:
Przy dokonywaniu opłat prosimy posługiwać się tylko i wyłącznie swoim indywidualnym numerem konta, który jest generowany na podstawie numeru albumu studenta. Numer ten jest indywidualny dla każdego studenta, nie można więc udostępniać go osobom trzecim! Numer konta można wygenerować na stronie internetowej Uczelni http://www.konto.swsm.pl wpisując w odpowiednie miejsce swój numer albumu.
W przypadku nieterminowych wpłat za każdy dzień zwłoki naliczane są opłaty dodatkowe w wysokości ustawowych odsetek, a podstawą ich naliczania jest data księgowania wpłaty na koncie Uczelni.
Osoby dokonujące opłat czesnego na poczcie prosimy o uwzględnienie faktu, że wpłaty realizowane w ten sposób docierają na konto uczelni nawet z tygodniowym opóźnieniem. Aby uniknąć opłat za zwłokę należy wpłacać czesne odpowiednio wcześniej.