być zarejestrowanym na studiach licencjackich, inżynierskich, magisterskich (lub równoważnych), doktoranckich;
studiować na uczelni, która bierze udział w programie, to znaczy ma Kartę Erasmusa dla Szkolnictwa Wyższego nadaną przez Komisję Europejską i w danym roku akademickim prowadzi wymianę studentów.
Na studia – do szkoły wyższej, która współpracuje z uczelnią macierzystą studenta w programie Erasmus+ (uczelnie wysyłająca i przyjmująca muszą mieć podpisaną umowę międzyinstytucjonalną).
Jeden student może otrzymać dofinansowanie na okres mobilności o łącznym maksymalnym czasie trwania do 12 miesięcy na każdy stopień studiów niezależnie od liczby i rodzajów działań w zakresie mobilności.
Studenci muszą prowadzić swoje działania związane z mobilnością w kraju uczestniczącym w programie innym niż kraj organizacji wysyłającej i kraj zamieszkania.
Studenci otrzymają dofinansowanie UE jako wkład w ich koszty podróży i utrzymania ponoszone w czasie studiów lub odbywania praktyk za granicą. Wysokość dofinansowania UE przyznanego studentom zależy od kraju, w którym realizowana będzie mobilność.
Kraje uczestniczące w programie zostały podzielone na trzy następujące grupy: |
Grupa 1 – Kraje o wyższych kosztach utrzymania: |
Grupa 2 – Kraje o średnich kosztach utrzymania: |
Grupa 3 – Kraje o niższych kosztach utrzymania: |
Wysokość stawek stypendium w Programie Erasmus + dla poszczególnych projektów znajdziesz w zakładce Ważne dokumenty.
Rekrutacja chętnych na wyjazd w celu odbycia studiów zagranicznych odbywa się w następujących terminach:
na semestr zimowy: do 30 czerwca,
na semestr letni: do 30 października.
Osoby zgłaszające chęć wyjazdu powinny zapoznać się z warunkami kwalifikacyjnymi i wysokością obowiązujących stawek stypendialnych w danym projekcie przed podjęciem ostatecznej decyzji o uczestnictwie w programie – dokumenty dostępne w zakładce Ważne dokumenty.
zgoda na realizację wyjazdu na okres minimum 2 m-cy, maksimum 12 m-cy,
zaliczenie minimum II semestru studiów,
średnia ocen za ostatnie dwa semestry studiów min. 4,0,
zatwierdzony plan sesji ostatniego przed wyjazdem semestru studiów.
Przy kwalifikacji studentów brane są pod uwagę następujące kryteria:
średnia ocen za ostatnie dwa semestry studiów
aktywność i praca na rzecz Uczelni, aktywność naukowa, społeczna, dodatkowe kwalifikacje
znajomość języka obcego potwierdzona ogólnie uznawanymi certyfikatami bądź oceną z ostatniego semestru z języka obcego
udział w Programie Erasmus+ po raz pierwszy
spełnienie kryterium dot. osoby z mniejszymi szansami
Kwalifikacja studentów odbywa się po upłynięciu terminu składania wniosków, ogłoszonego przez Uczelnianego Koordynatora Programu ERASMUS+ na stronie internetowej SWSM. O przydziale miejsc na wyjazdy decyduje Komisja ds. Wymiany Międzynarodowej, na podstawie analizy złożonych dokumentów aplikacyjnych.
Podczas rekrutacji Kandydat, ubiegający się o kwalifikację na wyjazd, zobowiązany jest do złożenia następujących dokumentów:
Uzyskane certyfikaty językowe, (jeśli student takowe posiada),
Dodatkowo, mile widziane są dokumenty potwierdzające aktywność naukową, społeczną, bądź dodatkowe kwalifikacje zdobyte do chwili składania wniosku.
Dokumenty aplikacyjne należy przesłać mailowo na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.